Ongeëvenaarde virtuele realiteit

VRTS© onderscheidt zich van de rest door zijn niveau van realisme.

Volledige ballistische simulatie

In VRTS© wordt rekening gehouden met de dikte, dichtheid en vervormbaarheid van materialen en het kaliber en de snelheid van de munitie tijdens de vlucht, om het traject te berekenen

Elke kogel in VRTS ondergaat meer dan 100 fysieke ballistische berekeningen om de volledige baan af te leiden.

Ricochets

Penetratie

De valweg

munitiescherven.

Realistische wapens

De fysieke wapens die worden gebruikt in VRTS © zijn bijna perfecte replica’s van echte wapens. Wij hebben ervoor gezorgd dat het gewicht, de greep en de druk van de trekkerstaart zo identiek mogelijk zijn aan uw dienstwapen. Dit geeft een uitstekend gevoel en accurate reacties van het vuurwapen.

Elk VRTS© replica wapen is nauwkeurig gekalibreerd, tot op de micrometer. Dit wil dus zeggen dat de afgevuurde munitie uiterst nauwkeurig is. De maximale afwijking tussen waar u schiet en de aankomst van virtuele munitie is minder dan 1 mm voor een schot op 50 m.

Realistische locaties

De locaties zijn realistisch weergegeven. Deze realisme maakt het mogelijk zichzelf in te leven in de trainingssituatie en zich goed te oriënteren in deze omgevingen.
Digitale mensen met realistische reacties
Sommige VRTS opleidingsmodules maken gebruik van digitale mensen. Deze digitale personen hebben een realistisch tactisch gedrag.

Geoptimaliseerd om de effecten van ongemak, duizeligheid en misselijkheid te verminderen

Virtual reality-technologie kan misselijkmakende effecten hebben als bepaalde stappen worden verwaarloosd. In VRTS gebruiken we de nieuwste virtual reality-technologie om ongemak of misselijkheid tot een minimum te beperken. Zo hebt u geen last van ruimtelijke waarneming of duizeligheid